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Forenübersicht » ArmA 2 und Operation Arrowhead » Allgemein » "Final" A2OA Patch

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14 Beiträge in diesem Thema (offen) Seiten (1): (1)
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someone ist offline someone  
"Final" A2OA Patch
Moderator
519 Beiträge -

Major
someone`s alternatives Ego
"After a prolonged beta, the latest Arma 2: Operation Arrowhead patch has finally matured and reached its release phase. It includes several engine fixes..."

Link zum offiziellen Patch & Feedback + Bugreport thread im BIS Forum: A2/A2:OA Patch 18.12.2015 - "final" Patch

Zitat
Arma 2: Operation Arrowhead 1.63.131129 engine fixes:

added hardcoded query port at UDPport+1
added check NAN (not a number)
fixed squad logo/xml crashes and issues
fixed CU-RE-L exploit vs BattlEye logging
fixed server no more loads client profile
fixed destroyed structures damaging JIP clients
fixed random server \KEYS\ errors with .bikey files
optimized query traffic
additional crash fixes



Ein paar Überraschungen und nicht (vollständig) überprüfte Änderungen sind bestimmt auch in diesem Patch wieder dabei!! grosses Lachen
Beitrag vom 18.12.2015 - 20:55
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Miller ist offline Miller  
Administrator
392 Beiträge -

Captain
Miller`s alternatives Ego
Danke für die Info Smile

Aber - kein Link, verbuggt ?

Habs nur kurz überflogen Shock
Beitrag vom 20.12.2015 - 15:32
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someone ist offline someone  
Moderator
519 Beiträge -

Major
someone`s alternatives Ego
Ist doch alles über Steam - so ein finalen A2OA non-Steampatch gibts nicht mehr. unglücklich
Beitrag vom 20.12.2015 - 18:56
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OFP-Matze ist offline OFP-Matze  
Administrator
235 Beiträge -

Warrant Officer
OFP-Matze`s alternatives Ego
Vieles funzt wieder aber einiges nicht mehr.

Na warum auch G36 Optik (JOKE).

Sind dort neue '''''Features'''''' drin. Soll wahrscheinlich ACE ersetzen.

Aber alles zusammen: besser als Kinder A3 zu spielen Top .



Beitrag vom 20.12.2015 - 23:51
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Padi ist offline Padi  
116 Beiträge -

Warrant Officer
Fast alles ist besser als Alpha 3!

Kann man den Patch und 1.63 auch ohne Steam nutzen?
Beitrag vom 20.12.2015 - 23:56
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OFP-Matze ist offline OFP-Matze  
Administrator
235 Beiträge -

Warrant Officer
OFP-Matze`s alternatives Ego
Bis jetzt ist es mir nicht bekannt, ob der Corepatch wie frueher auch als Mod verfuegbar ist.

Doch daher ist es besser ihn derzeit ueber Steam zu beziehen,da Goliath (der Dev von diesem Mod) seine Aenderungen von BIS ueber Steam verteilen laesst..
Die Hotfixes die Goliath fixen kann, werden aber weiterhin durch den Corepatch als Mod verfuegbar sein.

Er wollte auch seine Github Seite im Kinderforum (BIS Forum) vorstellen, doch noch ist nichts bekannt.

Warten wir ab was sich alles aendern wird Top .



Beitrag vom 21.12.2015 - 14:04
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someone ist offline someone  
Moderator
519 Beiträge -

Major
someone`s alternatives Ego
Ganz einfach - BIS hat ihren alten bugs nicht gefixt und nun werden "saubere" Dinge übergebügelt = Chaos². Durch die neuen Änderungen kommt es zu Problemen mit Mods/Addons und auch Missionen! Es wäre vielleicht besser gewesen die A2OA Engine/Data bugs richtig zu fixen und den Rest als extra/optionalen "Tweak/Finetune" download anzubieten.... Pfeifen

Zitat
Die Hotfixes die Goliath fixen kann, werden aber weiterhin durch den Corepatch als Mod verfuegbar sein.


Der Goliath hat sich von BIS (+ Steampatching) überzeugen lassen, sein letzter externer CorePatch v10024 (13.April 2015) war der für A2OA 163 BetaBuild 112555!
Beitrag vom 21.12.2015 - 14:26
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someone ist offline someone  
Moderator
519 Beiträge -

Major
someone`s alternatives Ego
Falls es mit dem neuen A2OA Patch + bugfix zu großen Problemen und Schwierigkeiten kommt gibt es eine "Legacy" Option zum zurückpatchen.
Zitat
Dwarden (BIS): If you are having issue with the recent Operation Arrowhead patch or this hotfix, we have enabled "legacy" beta.
To download it go to your steam library, click with the right mouse button on Arma 2: Operation Arrowhead, select properties.
In the properties window select tab "BETAS" and from the dropdown list choose "legacy".
After clicking on the Close button Steam will download the previous version of the game.

A2OA spielen weltweit noch so um die ~5000 Spieler/Monat (Steamcharts).
Beitrag vom 29.12.2015 - 18:11
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OFP-Matze ist offline OFP-Matze  
Administrator
235 Beiträge -

Warrant Officer
OFP-Matze`s alternatives Ego
Jo hier ist jetzt der Link:

https://github.com/Goliath86/CorePatch





Beitrag vom 29.12.2015 - 18:50
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someone ist offline someone  
Moderator
519 Beiträge -

Major
someone`s alternatives Ego
Sorry - aber BIS wäre nicht BIS, und Arma nicht Arma:
Ja, es gibt wieder einen neuen A2OA BETA corepatch....
Zitat
Dwarden: just FYI, new beta corepatch.pbo was released into A2:OA beta branch on STEAM ! ;)

it fixes the issue with DayZ mod medbox and many more, can be used in MP w/o issues AFAIk


verwirrt
Beitrag vom 09.01.2016 - 15:12
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someone ist offline someone  
Moderator
519 Beiträge -

Major
someone`s alternatives Ego
A2OA/CO lebt immernoch !!! Neuer Corepatch mit bugfixes + tweaks are incoming.... xmas_o
Aktueller Link zum Beta testing und feedback: Neuer A2OA Corepatch (via BIF)
Beitrag vom 02.03.2016 - 12:52
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someone ist offline someone  
Moderator
519 Beiträge -

Major
someone`s alternatives Ego
Es gibt wieder einen neuen CorePatch für A2OA (Beta).

Durch die sehr späten Änderungen + Bugfixes ist es möglich das Addons + Mods und auch Missionen nicht mehr richtig funktionieren!

changelog
Zitat
04/07/2016

Added:
- some factions and subfactions lack medics and engineers
- possibility to deactivate mines and hide corpses (missed) to saboteurs and some soldiers of special forces
- possibility to repair vehicles to soldiers of special forces
- possibility to switch seat between all seats of UH60M helicopter

Changed:
- reverted and updated CIT #28047 bug fix
- reverted CCP #71037 bug fix to original state
- deleted CCP #71142 bug fix due to it's faulty
- definitions of some optical sights to more realistic
- deleted unnecessary fire mode (@ 2600 SPM) of GSh302K cannon
- forbade to repair vehicles by Ins_Soldier_Sapper
- hit value of pistol and some cannon bullets
- inventory picture of OG7 launcher magazine
- rate of fire of some cannons
- reverted vision modes of Laserdesignator to original

Fixed:
- CfgWeapons - config references missing sound files
- PMC armored SUV's wheels are too strong
- CfgVehicles - irScanXXX issues
- unable to switch seats in Chinook
- accuracy value issues with civilian units
- accuracy value issues with military infantry units
- accuracy value issues with military special infantry units
- accuracy value issues with Wheeled_APC units
- accuracy value issues with tank units
- long magazine reload times on Tunguska
- HMMWV windshield is practically unbreakable
- BIS_fnc_selectRandom biased towards inner elements
- 7.62mm muzzle velocities are incorrect - too fast
- SCAR_L_STD_Mk4CQT descriptionShort error
- SILVIE module
- broken IR laser of M4A1_RCO_GL rifle
- cost of some engineers
- incompatibility of FN_FAL and M14_EP1 rifles with JSRS mod
- some localization mistakes
- some other issues




Dieser Beitrag wurde 1 mal editiert, zuletzt von someone am 06.07.2016 - 19:15.
Beitrag vom 01.07.2016 - 09:28
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someone ist offline someone  
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519 Beiträge -

Major
someone`s alternatives Ego
Again - just another
BIS: "the A2 and OA betas were updated..."
BIS: "...and another fluke."
fluke: can be used to describe a situation of bullshit. Pfeifen

Wie nennt man das Produkt, welches beim Kunden/Käufer reift - Bananaware??
ArmaCO-Kunden/Spielerbugfixing: Goliath86/Corepatch
Beitrag vom 31.01.2017 - 22:35
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someone ist offline someone  
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519 Beiträge -

Major
someone`s alternatives Ego
Ja das ist primaaaaa noch ein Beeeetaaaaapatch Pfeifen2
Zitat
latest corepatch was updated to A2 beta and OA beta
including corepatch_ACR fixes, ACR4OA


Bugfixes - changelog
Zitat
22.02.2017 data changelog for Arma 2 and Arma 2: Operations Arrowhead
+ Added ACR lite installer* (for compatibility reason, please start STEAMclient via "Run as Administrator" once)
* note: Arma 2 and Arma 2: Operation Arrowhead must be properly downloaded, installed and started once (both A2 and A2OA)
+ Added Corepatch's ACR4OA (resolving some ACR lite issues under Arma 2: Operation Arrowhead data-only run)
+ cleaned up some obsolete files from A2OA

Information:
Data changes cover titles: Arma 2, Arma 2: Operation Arrowhead, and theirs derivates (Arma 2: Combined Operations) etc.
Added:
Light version of UK-59 (UK59_ACR_Small)
Mi-24 proper holographic sights
White civilian ATV
Some factions and subfactions lacked medics and engineers (http://dev.withsix.com/issues/70799)
New weapons - M4A3_EP1 and M4A3_RCO_EP1 rifles
Possibility to deactivate mines to saboteurs and some soldiers of special forces
Possibility to switch seat between all seats of UH60M helicopter
Iron sights for scoped weapons with sidemounted scope (http://dev.withsix.com/issues/13857)
GAU22 cannon to F35B plane
Missed postprocess effects to some optical sights
Possibility to switch seat between some seats in some vehicles
Possibility to use NV goggles with some optical sights (ACOG, M145, SUSAT, etc.)
Zeroing function to MP5 submachine gun

Changed:
Commander optics model of some vehicles
Reverted CIT #14888 bug fix
Turret zeroing initial value of Dingo vehicles
ACR pistol sounds rearranged, better new ACR sounds are used
ACR SD pistol and SD EVO 3 sound configs adjusted to fit with other SD weapons
Models of 20Rnd_9x19_EVO(SD) and 30Rnd_9x19_MP5SD magazines to more suitable
Reverted and updated CIT #28047 bug fix
Reverted CCP #71037 bug fix to original state
Deleted CCP #71142 bug fix due to it's faulty
Definitions of some optical sights to more realistic
Deleted unnecessary fire mode (@ 2600 SPM) of GSh302K cannon
External camera rotation angles of tracked vehicles
Hit value of pistol and some cannon projectiles
Inventory picture of OG7 launcher magazine
Max transportable amount of weapons, magazines and backpacks of some vehicles
Portrait picture of TK_Soldier_Crew_EP1 character
Rate of fire of some cannons
Reverted vision modes of Laserdesignator to original
Civilian and non-transport Urals no longer have huge ammo caches in them
AI should no longer go prone indoors as much
Deleted CIT #22991, #22992, #22994, #22996, #22998, #22999, #24661, #24662, #24663, #24666 and #24670
bug fixes due to causes appearance of "No owner" messages in RPT file
Ammo of 250Rnd_30mm_GSh302 magazine to HE
HUD of some vehicles
Camera memory point of some sniper rifles
Decreased discrete distances range of M110_TWS_EP1 rifle and turrets with some cannons
Decreased max transportable amount of backpacks of SUV_PMC car
Definitions of Binocular, Binocular_Vector and Laserdesignator to more realistic
Definitions of some optical sights to more realistic
Deleted M1A2 tank loader TI optics vision mode
Forbade air locking of AP and "no tracer" (uses in sniper rifles) bullets
"get in" / "get out" actions of some vehicles
"get in" / "get out" sounds of some vehicles
Increased discrete distances range of some sniper rifles
Main turret max elevation angle of ZSU_Shilka vehicle
Optics model of M4A1_RCO_GL, m16a4_acg, M16A4_ACG_GL and Sa58V_RCO_EP1 rifles
Rate of fire of M134 machine gun and some cannons
Removed light version of pilot unit as it was already present
Reverted possibility of M1A2 loader to fire when turned in tank
Reverted zeroing function to DMR rifle, Pecheneg machine gun and some weapons with TI sights
Removed flare launcher from AH6X helicopter
Removed rocket launcher reload sound of BMP3 IFV and T90 tank
Rocket launcher reload time of BMP3 IFV and T90 tank
Shot sound of M32_heli grenade launcher

Fixed:
ACR Skoda Octavia had steering wheel turning into wrong direction
T810 cargo seat had no proxy and was invisible (http://dev.withsix.com/issues/64332)
Dingo w/ GMG cloud effects are too big
ACR Dingo MRAP had no external Gear menu access
T810 had faulty gunner get in points (http://dev.withsix.com/issues/39431)
GAZ Volga vehicles have unaccesible inventories from outside (http://dev.withsix.com/issues/66136).
ACR vehicles are now OA-compatible
ACR weapons are now OA-compatible
ACR EVO 3 was playing MP5 sounds instead of new ACR sounds
ACR CZ 750 used default M24 sound instead of new ACR sound
ACR BREN SD sound changed to stock SD 5.56 sound as none of new ACR sounds fit it very well
SCAR_H_STD_EGLM_Spect no 1x option (http://dev.withsix.com/issues/17245)
ACR Mi-24 clan sign was always black (https://dev.withsix.com/issues/43013)
ACR Mi-24 Yak-B was not rotating with the turret
Mi-24 engine too vulnerable (https://dev.withsix.com/issues/26427 https://dev.withsix.com/issues/28110)
Mi-24P was not able to aim ATGMs (https://dev.withsix.com/issues/27938)
Mi-24P properly hides bomb proxies when they're used up by gunner
Pchela-1T had no get in memory points, had wrong get in animation
MQ-9 Reaper had needless get in animation delay
Ka-137 and Pchela-1T no longer explode into huge explosion on destruction
Fire in the sky bug fixed
ATV physics when driving on objects like bridges (http://dev.withsix.com/issues/75850)
ATV handling and bounding issues (http://dev.withsix.com/issues/75851)
ATV had wrong low LOD texture
Woodland ATV had desert camo texture
MQ-9 Reaper laser designator now precise, propeller correctly turns into blurred one,
UAV geometry is visible from gunner view
Pchela-1T laser designator works properly, squad.xml decals are properly visible, armor and fuel reduced,
unlocked unused CDF version
Appearance of "No owner" messages in RPT file
Armor of body parts of some characters
Portrait picture of some characters
Laser guidance for MQ-9 Reaper's Hellfire (http://dev.withsix.com/issues/70991)
Smoke launchers to BMP2_Ambul were not added
Smoke launcher on GAZ_Vodnik_HMG was removed by mistake
CfgWeapons - config references missing sound files (http://dev.withsix.com/issues/22990)
PMC armored SUV's wheels are too strong (http://dev.withsix.com/issues/23501)
CfgAmmo - obsolete definitions in M_CRV7_HEPD (http://dev.withsix.com/issues/24772)
CfgVehicles - irScanXXX issues (http://dev.withsix.com/issues/24913)
Unable to switch seats in Chinook (http://dev.withsix.com/issues/25026)
Accuracy value issues with civilian units (http://dev.withsix.com/issues/27790)
Accuracy value issues with military infantry units (http://dev.withsix.com/issues/27791)
Accuracy value issues with military special infantry units (http://dev.withsix.com/issues/27792)
Accuracy value issues with Wheeled_APC units (http://dev.withsix.com/issues/27793)
Accuracy value issues with tank units (http://dev.withsix.com/issues/27794)
ACR DLC vehicle weapon and ammunition cargo bugs (http://dev.withsix.com/issues/39474)
Several ACR units used only default face (http://dev.withsix.com/issues/39580)
Desert crew in Cars (Woodland) RM-70 (http://dev.withsix.com/issues/39785)
ACR Pandur II 8x8 CZ should be amphibious - it is not (http://dev.withsix.com/issues/39786)
Model and magazine capacity for Scorpion Evo III did not match (http://dev.withsix.com/issues/39865)
BVP-1 Takistani Army was crewed by Riflemen not Crewmen (http://dev.withsix.com/issues/40393)
Missing define/include for M_Bolide_AA (http://dev.withsix.com/issues/43148)
Bombs were "homing" onto the target (http://dev.withsix.com/issues/46056)
Long magazine reload times on Tunguska (http://dev.withsix.com/issues/65710)
HMMWV windshield is practically unbreakable (http://dev.withsix.com/issues/66995)
BIS_fnc_selectRandom biased towards inner elements (http://dev.withsix.com/issues/69439)
Wrong inventory setup for some ACR units, RPG ammo (http://dev.withsix.com/issues/70197)
More BVP-1 bugs (http://dev.withsix.com/issues/70470)
7.62 mm muzzle velocities are incorrect - too fast (http://dev.withsix.com/issues/71262)
CZ 805 BREN optics (http://dev.withsix.com/issues/71282)
SCAR_L_STD_Mk4CQT descriptionShort error (http://dev.withsix.com/issues/72718)
SILVIE module (http://forums.bistudio.com/topic/181435-a2a2oa-bet...35621)
Aircraft crash destruction effects no longer starts mid-air on dedicated server
Aircraft explosions now always appear at correct height
Broken IR laser of M4A1_RCO_GL rifle
Incompatibility of FN_FAL and M14_EP1 rifles with JSRS mod
Incompatibility of RPK_74 machine gun and GSh30x cannons with ACE and CWR2 mods
LAV-25 and LAV-25 (HQ) driver-view, turned-out, look right back problem (http://dev.withsix.com/issues/1694)
AK-107 model issue when fire (http://dev.withsix.com/issues/5342)
Wrong sight pictures of all AK, PK and Bizon (http://dev.withsix.com/issues/5343)
AI can see and shoot through the walls on one side of the long white animal Shed (http://dev.withsix.com/issues/7147)
Hind distance LOD colour (http://dev.withsix.com/issues/8198)
Locking guided missiles, AI-fired RPGs, and BMP-2 have trouble hitting LAV-25 HQ (http://dev.withsix.com/issues/62100)
2S6M_Tunguska vehicle and BMP3 IFV IR searchlights now not glowing anymore
AI rate of fire distance at medium range of GAU12 cannon
BMP2_HQ, BTR90 and BTR90_HQ APCs searchlights
BMP3 IFV rearlights position
M1014 shotgun model issue when magazine is empty
Pchela1T UAV model issues
Appearance of "No owner" messages in RPT file
Deleted weapons and magazines of Su34 plane gunner what pilot already has
Disabled postprocess optics effects of some iron, collimator, NV and TI sights
"get in" vehicle sound attenuation relative to distance
IR searchlight of T55 - now it can't light on like IRL
Rearlights of BRDM2, BRDM2_ATGM and BRDM2_HQ
Roles of control list when inserting some vehicles in editor
Turning out AI driver when player is commander of BMP2_HQ tracked APC
The Cardboardbox DayZ bug
Some localization mistakes
Some other issues

^^Diese Bugs/Issues hätte man alle auch schon ein paar Jahre früher gefixt haben können.... Quality made by BIS verwirrt
Beitrag vom 23.02.2017 - 13:56
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